Richard Nečas

necas.richard@seznam.cz

4.9.-9.9.2020 Karolinka - Penzion Sklář

Den první.

Po příjezdu a ubytování jsme se seznámili s okolím penzionu Sklář a udělali jsme si

krátkou procházku k přehradě. Protože jsme se díky pandemii dlouho neviděli, tak jsme

se po večeři bavili, jak jsme prožívali uplynulé období.

Druhý den jsme se vydali na plánovanou túru.

Autobusem jsme dojeli do Velkých Karlovic a za nádherného počasí jsme šli krásným údolím

na Jezerné.  Od jezera jsme začali stoupat pod Kotlovou a dále na Soláň na Čarták a zpátky do Karolinky.

Po celé trase jsme nacházeli spoustu nádherných hřibů, ale bohužel jsme je nechávali tam

kde rostly. Ale srdce hřibaře i tak nad tou nadherou jásalo. Je třeba ještě říci, že i když byla

trasa náročná, tak ty výhledy na nádhernou krajinu stály za to.

No a po večeři jsme začli hrát vědomostní hry, jak je na naších dovolených zvykem a taky AZ-kvíz.

Třetí den jsme se probudili do deštivého rána.

Plánovaná túra z Vranče na Kohůtku-Frňovské sedlo-Karolínku tím pádem padla.

Vydali se na ni jenom dva turisti a my jsme si udělali náhradní program. Dopoledne

jsme navštívili sklářské muzeum v Karolince a odpoledne, když přestalo pršet, tak jsme pěšky

vyrazili do Velkých Karlovic, kde jsme si prohlédli nádherný dřevěný kostelíček a taky Karlovické muzeum,

kde je velmi zajímavá expozice, ale taky nádherný betlém. Potom jsme pokračovali opět

krásným údolím na Kyčerku, kde jsme si v útulné hospůdce dali pivečko a pokračovali

pěšky do Karolinky. Večer jsme pokračovali opět v naších soutěžích. I přesto, že nám počasí nepřálo,

prožili jsme  další krásný den.

Další den, už v pořadí čtvrtý, opět nebyl co se týká počasí nijak vlídný, ale nepršelo,

tak jsme se vydali na další naplánovanou horskou túru.

Autobusem jsme vyjeli na Podťaté a odtud jsme šlapali na Kasárna-Javorník-Stratenec

Příschlop-Pluskovec-Kyčerka-Karlovice a odtud jsme se už svezli busem do Karolínky neboť

jsme v nohách měli cca 20 km. Z počátku bylo opravdu nevlídné počasí, velmi chladno a celkem

hustá mlha, která nám kazila výhledy na nádhernou přírodu a takové počasí nás provázelo

až na Stratenec. Ale pomalu se mlha zvedala a začalo do konce vykukovat sluníčko a tak jsme

do Karlovic už dorazili v pěkném počasí. Samozřejmě, že jsme nemohli minout hospůdku

na Kyčerce a potom už jenom 20 minut na autobus.

Poslední den dovolené jsme konečně měli naplánovanou procházku na hřiby.

Byl krásný slunečný den a tak jsme nasedli do aut a přejeli jsme do Karlovic, kde jsme si

krásně zahřibařili a po návratu do Karolinky jsme si ještě udělali krásnou procházku kolem Stanovnice.

Tím byl náš dovolenkový program vyčerpán.

Zažili jsme pět krásných dnů  v nádherné krajině nezničené dosud kůrovcem, na které budeme ještě