Richard Nečas

26.5.- 30.5.2019 Mosty u Jablunkova

Den první - 26.5.2019

Příjezd

Přijížděli jsme postupně. Někdo přijel vlakem, někdo se dopravil autem. S hrůzou jsme se dívali na šílený mumraj kolem hotelu. Na parkovišti plno aut, dětí i dospělých. O víkendu byl v provozu zábavní areál hotelu. I my, tři odvážné školačky jsme si vyzkoušely jízdu na bobové dráze. Areál se uzavřel v 16:00 hodin, parkoviště se vyprázdnilo a najednou byl klid. Všichni dojeli, ubytovali se a vyrazili jsme prozkoumat Mosty u Jablunkova. Večer jsme poseděli v restauraci hotelu Grůň, kde jsme si procvičili bránice, protože vtip střídal vtip. Např.: Znáš ten, jak jde jelen na bungee jumping?

Den druhý  - 27.5.2019

Bukovec, Hrčava

Sluníčko svítilo a my jsme společně vyrazili na první túru. Hned na začátku nás čekal pěkný kopeček, neboť jsme šlapali vedle sjezdovky.  Těšili jsme se na orosené pivo na Gírové, bohužel byl zavírací den, tak jsme posvačili a pokračovali dál na nejvýchodnější bod naší republiky u Bukovce. Tam jsme podnikli krkolomný přechod přes  potok Oleška do Polska. Dále jsme pokračovali na hraniční sloup "Trojmezí" u Hrčavy.  Ten byl postaven v roce 1993 na Hrčavě, v místě, kde se spojují hranice České, Slovenské a Polské republiky. V lokalitě zvané Za Vrščkem jsou tři tyčící se žulové monolity o výšce 210 cm.   Místo je vyjímečné i tím, že z vrcholu asi 606 m n.m. je vidět panorama krajiny tří států. Pak už nám zbýval poslední úsek cesty na Hrčavu. Museli jsme ale vyšlapat prudký, nekonečný kopec a projít celou Hrčavou, abychom si konečně dali zaslouženou odměnu v  příjemné hospůdce. Do Mostů u Jablunkova jsme sjeli autobusem. Večer jsme se sešli v salonku restaurace hotelu Grůň a výborně jsme se pobavili u pantomimy i AZ kvízu.

Den třetí - 28.5.2019

Megoňky, Jablunkov

Rozdělili jsme se na silnější a méně silnou skupinu. Méně silná skupina vyrazila na Megoňky a komlex Velká šance v Mostech u Jablunkova. Autobusem jsme vyjeli nad Mosty u Jablunkova a na Megoňky jsme to měli jen kilometr.  Bohužel začalo pršet, takže jsme si lom nemohli pořádně prohlédnout, jelikož bylo všude mokro a klouzalo to. Dole pod Megoňkami jsme objevili místní obchůdek, kde nám paní prodala pivo za české koruny, nikdo si nevzal eura. Sedli jsme si do přístřešku, že počkáme, až se počasí umoudří. Tam už seděli místní štamgasti. Výborně jsme se s nimi pobavili a jeden pán nám přinesl ukázat malou lišku. Byl ochotný pro ni zajít domu i v dešti. Super zážitek. Pak jsme pokračovali k místní přehradě, pak přes kopec , kde jsem se vrátili zpátky do česka. Zamířili jsem se podívat na Velkou  šanci. Komlex Velká šance, který zabírá plochu asi tří hektarů, kdysi zahrnoval brány,prachárnu, kasárny, skladiště a jiné potřebné budovy, třeba pekárnu.

Silnější skupina vyjela autobusem do Horní Lomné odkud chtěli jít přes Velký Polom na Skalku a do Mostů u Jablunkova. Bohužel , když vystoupili z autobusu pršelo a tak se celá skupina schovala v přístřešku, kde jim domorodci vymluvili jejich záměr. Před deštěm se schovali v Rodinném hotelu U Studánky. Vrátili se autobusem do Jablunkova a odtud došli na hotel. Počasí bylo dubnové.

Večer jsme měli sportovní hry a samozřejmě AZ kvíz.

Den čtvrtý - 29.5.2019

Stará Bystrica (Slovensko), Wisla (Polsko), rozhledna Tetřev

Jedna skupina se vydala vlakem a pak autobusem obce Stará Bystrica v údolí říčky Bystrica na pomezí Kysuckých Beskyd a Kysucké vrchoviny. Stará Bystrica má krásně opravené náměstí, jehož dominantou je Slovenský orloj. Byl dokončen teprve v roce 2009 a nachází se na stěně kulturního domu s infocentrem. Orloj je označovaný za největší dřevěnou sochu na Slovensku. Další krásnou stavbou na náměstí, kombinující dřevo a kámen, je Zbojnická bašta, menší obchodní centrum s vyhlídkovou věží.

Druhá skupina si vyjela autem do polské Wisly na bazén.

Třetí skupina si vyšla z hotelu na chatu Skalka, odtud pokračovali na rozhlednu Tetřev a zpět na hotel.

Večer hry: Máme rádi česko, AZ kvíz

Den pátý - 30.5.2019

Filipka, Velká Čantoryje

Dojeli jsme společně vlakem do Bystřice nad Olší.  Silnější skupina odjela autobusem do Nýdku a méně silná skupina vyjela autobusem na Paseky, odkud pokračovala na Filipku. Během výšlapu začalo pršet a když jsme došli do restaurace Filipka tak už pršela docela silně. Dolů jsme sešli  do Hrádku ve Slezku, cestou jsme se zastavili u zvoničky sv. Isidora.

Silnější skupina z Nýdku vyšlapala na Velkou Čantoryji, počasí uplakané, ale výhledy z rozhledny nádherné.

Večer AZ kvíz a zhodnocení pobytu...